Skriv ut

För spelanordnare - Ansvarsfull försäljning

Företag som erbjuder produkter som innehåller ett visst mått av risk behöver tänka på hur man marknadsför och säljer. Enligt riksdagens spelpolitiska mål skall spelföretag värna om folkhälsan och bidraga till att minska avarterna med spel, såsom missbruk, beroende och kriminalitet. Vidare så har den statliga spellicensutreningen föreslagit långtgående skyldigheter för licenstagare att visa omsorg om sina kunder och värna konsumentskyddet. 

Det här kan ibland innebära en svår balansgång. Samtidigt som ni skall tillhandahålla attraktiva spel och värna om er lönsamhet så måste ni alltså vara återhållsamma och helst låta spelansvar gå före vinstintressen.

I syfte att hjälpa er i denna strävan så erbjuder Spelnykter en intern utbildning för spelanordnare. När kan ni agera säljfrämjande? När skall ni vara försiktiga och när bör ni låta bli? Hur observerar ni olika grader av spelproblem och hur kommunicerar ni med era kunder när allt inte står rätt till? Hur marknadsför ni era produkter? Hur säljer ni in era hjälpverktyg? Det är exempel på frågeställningar som diskuteras under kursen.

Vinnarna på en framtida spelmarknad har en sund intäktsstruktur och visar omsorg mot kund. 

Skicka ett mail till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. för intresseanmälan/offertförfrågan eller ring Magnus på telefon 0703-881793 så diskuterar vi era önskemål.